tiistai 29. kesäkuuta 2010

KESÄLOMA


Tähän hetkeen ja päivään sopii erinomaisesti Tove Janssonin muumipeikon juhannusruno.Vaikka juhannus oli ja meni, niin tätä filosofiaa haluaisin vaalia koko loman ajan...

                                              Pään painan ruohikolle
                                              ja oion jalkojain.
                                              En jaksa pohdiskella,
                                              mä tahdon olla vain.


                                              Sen viisaammat voi tehdä,
                                              mä päivän kultaan jään.
                                              Mä tunnen kaikki tuoksut
                                              ja luonnon loiston nään.

                                             Voi leikitellä mielikseen,
                                             voi ottaa jättää paikoilleen
                                             tai olla niin kuin luonnostaan
                                             ja maata vain.

                                             Mä peikko siihen uskoon jään,
                                             on maailma tää minkä nyt mä nään.

     Parhainta kesää kaikille lukijoilleni

     T. Elisabet
                                             



3 kommenttia:

  1. Tuo runo sopii tosi hyvin kesäpäivään siis tähän aurinkoiseen päivään:)

    VastaaPoista
  2. ihania kesäkuvia!! ruiskukat ovat lempikukkiani;)!

    VastaaPoista
  3. Kaunis runo ja tunnelmallisia kuvia!

    Lena

    VastaaPoista